Design Of A Socio-Economic Analysis Instrument: Universidad De San Carlos De Guatemala
Keywords:
reading habits, transportation, scholarships, salary, student workerAbstract
The study addresses the design of a socioeconomic analysis instrument, which has been used in the research department of the Academic Development Division, of the General Directorate of Teaching of the University of San Carlos de Guatemala -USACto obtain Student inputs from the three areas of knowledge (Health Sciences, Technological Sciences, and Social Humanistic). The design of the instrument has been the result of meetings with experts (statisticians, demographers, sociologists, and pedagogues), as well as the validation phase that was carried out with students of the Faculty of Humanities of the USAC, of the teaching profession of initial teacher training -FID-, the structuring of the instrument has six parameters and thirty-two questions.
Downloads
References
Bertalanffy, Ludwing Von, «Teoría General de los Sistemas» (fundamentos, desarrollos y aplicaciones) Fondo de Cultura Económica, séptima reimpresión 1989, págs. 50, México, D.F. Citando a Bode et al, 1949.
Giraldo Prato, Maricela, «Abordaje de la Investigación cualitativa a través de la teoría fundamentada en los datos», Revista Ingeniería Industrial. Actualidad y Nuevas Tendencias, No. 6, Vol. II, año 4, enero-julio 2011, Págs. 79-86, Universidad de Carabobo, Carabobo, Venezuela.
Meneses, Julio, «El Cuestionario», Universidad de Cataluña, 2016. Se garantiza permiso para copiar, distribuir y modificar este documento según los términos de la GNU Free Documentation License, Version 1.3 o cualquiera posterior publicada por la Free Software Foundation, sin secciones invariantes ni textos de cubierta delantera o trasera. Pueden consultarse los términos de la licencia en http://www.gnu.org/licenses/fdl-1.3.html.
León Guerrero, María José, Emilio Crisol Moya, «Diseño de cuestionarios (OPPUMAUGR y OPEU MAUGR): la opinión y la percepción del profesorado y de los estudiantes sobre el uso de las metodologías activas de la universidad», Revista de curriculum y formación del profesorado, Volumen No. 15, año 2011. Pág. 278.
Rodríguez, Darío, Marcelo Arnold, «Sociedad y teoría de sistemas», Editorial Universitaria, Tercera Edición, (septiembre 1999): págs. 19-23, Editorial Universitaria, Santiago de Chile.
Trinidad Requena, Antonio, Virginia Carrero Planes y Rosa María Serrano Miras, «Teoría Fundamentada, La construcción de la teoría a través del análisis interpretacional», Centro de Investigaciones Sociológicas (CIS), Colección, Cuadernos Pedagógicos No. 37, Págs. 9,14,15,18 y 59. Primera Edición, febrero 2006, Madrid, España.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Olga Edith Ruiz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.